Exposantenhandboek
MATERIALDISTRICT Utrecht 2023
INTRO
We hebben ons uiterste best gedaan om al je (mogelijke) vragen te beantwoorden in dit exposantenhandboek. Mocht je na het lezen ervan nog steeds (specifieke) vragen hebben, dan kun je contact met ons opnemen op info@materialdistrict.com of +31 (0)20 71 30 650.
Wijzigingen onder voorbehoud.
STAND
Standpresentatie
Inleiding
Het grote succes achter MaterialDistrict Utrecht is het zogenaamde “Curated Tradeshow”-format van de beurs. Exposanten maken deel uit van een totaalconcept, waarin de beleving en informatie-/inspiratiebehoeftes van onze bezoekers centraal staan. MaterialDistrict biedt jullie een krachtig en effectief platform waarbinnen een aantal belangrijke basisprincipes gelden. Principes die hun waarde de afgelopen 15 edities voor onze exposanten hebben bewezen en die we samen met jullie gaan toepassen om tot een effectieve standpresentatie te komen.
Onze basisprincipes
PRINCIPE 1. Jullie materialen staan centraal: De bezoeker wil met alle zintuigen in aanraking kunnen komen met nieuwe materialen. Logo’s en pay-offs zijn daarom secundair aan jullie presentatie, jullie materialen spelen de hoofdrol in jullie stand.
PRINCIPE 2. Jullie stand heeft een open karakter: De bezoeker wil op ontdekkingsreis op de beursvloer en snel contact kunnen leggen met de exposanten. Hoe opener jullie stand, hoe meer bezoekers deze trekt. En hoe meer bezoekers, hoe meer leads.
PRINCIPE 3. Jullie stand is om door een ringetje te halen: Geen doelgroep zo kritisch als architecten en designers. Is je standpresentatie verzorgd, dan schept dat vertrouwen bij jullie doelgroep en vergroot je de kans op nieuwe projecten. Het tegenovergestelde is ook waar; bijna geen ontwerper schrijft materialen voor van een fabrikant die een standaard, onverzorgde en rommelige standpresentatie heeft. Gebruik van rolbanners, standaard meubilair etc. is daarom niet toegestaan.
PRINCIPE 4. Jullie stellen de bezoeker centraal: Aandacht van onze bezoekers trek je door nieuwe materialen te laten zien en uit te stralen dat de bezoeker welkom bij jullie is. Verbied daarom in jullie stand het gebruik van smartphones (m.u.v. scannen van leads), zorg dat standbemanning netjes en verzorgd oogt (en handelt) en gebruik liever geen zitmeubilair in je eigen stand (hiermee faciliteer je namelijk een ongewenste passieve houding van jullie standbemanning).
Standtypes
TABLETOP SINGLE ( 1 x 1 m)
Het pakket omvat een presentatiekubus van 1 x 1 m inclusief jullie bedrijfsnaam met 1 persoon bemanning (inclusief all- inclusive catering), grijze tapijttegels en een editorial in de officiële beurscatalogus (1/2 pagina) en op de officiële beurswebsite. Inclusief 50 dagtickets voor relaties t.w.v. € 1.250,-
download presentatierichtlijnen
TABLETOP DOUBLE ( 1 x 2 m)
Het pakket omvat een presentatiekubus van 1 x 2 m inclusief jullie bedrijfsnaam met 2 persoons bemanning (inclusief all-inclusive catering), grijze tapijttegels en een editorial in de officiële beurscatalogus (1/2 pagina) en op de officiële beurswebsite. Tevens de mogelijkheid voor een achterwand van ca. 2 x 3 m die tegen een meerprijs van kan worden bedrukt. Inclusief 50 dagtickets voor relaties t.w.v. € 1.250,-
download presentatierichtlijnen
STAND SINGLE ( 3 x 3 m)
Het pakket omvat een zwartstalen pergolaconstructie inclusief jullie bedrijfsnaam, 3 x 3 m vloeroppervlak en 3 x 3 m wandoppervlak, 3 personen standbemanning (inclusief all-inclusive catering), grijze tapijttegels en een editorial in de officiële beurscatalogus (1/2 pagina) en op de officiële beurswebsite. Inclusief 100 dagtickets voor relaties t.w.v. € 2.500,-
download presentatierichtlijnen
STAND DOUBLE ( 3 x 6 m)
Het pakket omvat een zwartstalen pergolaconstructie inclusief jullie bedrijfsnaam, 3 x 6 m vloeroppervlak en 3 x 6 m wandoppervlak, 4 personen standbemanning (inclusief all-inclusive catering), grijze tapijttegels en een 1/1 pagina editorial in de officiële beurscatalogus en een editorial op de officiële beurswebsite. Inclusief 200 dagtickets voor relaties t.w.v. € 5.000,-
download presentatierichtlijnen
INNOVATION HOTSPOT ( 3 x 3 m)
Het pakket omvat 3 x 3 m vloeroppervlak, 2 personen standbemanning (inclusief all-inclusive catering), grijze tapijttegels en een editorial in de officiële beurscatalogus (1/2 pagina) en op de officiële beurswebsite. Inclusief 50 dagtickets voor relaties t.w.v. € 1.250,-
download presentatierichtlijnen
Electra (220 V), lichtspots, bedrukte achterwanden, etc., bestel je via onze webshop.
Jullie standontwerp indienen
Graag helpen we je om een zo’n optimaal mogelijk resultaat te behalen met jullie deelname aan MaterialDistrict Utrecht. We vragen jullie een standontwerp in te dienen dat voldoet aan de 4 basisprincipes zoals hierboven omschreven. Om het je makkelijk te maken, kun je hierboven de ontwerprichtlijnen downloaden. Als je deze volgt, is de kans groot dat je ontwerp voldoet aan de MaterialDistrict Utrecht-principes.
Het standontwerp zal door ons worden beoordeeld, na onze goedkeuring kunnen jullie overgaan tot de productie van jullie stand. Upload hier je standontwerp.
Deadline maandag 6 februari 2023
Webshop
Om je aanwezigheid op de beurs te optimaliseren, kun je verschillende extra producten en diensten bestellen via onze webshop.
Bestelde extra’s in de exposanten-webshop worden 7 dagen na de beurs gefactureerd, er geldt een betaaltermijn van 30 dagen.
Deadline bestellingen webshop: maandag 20 februari 2023
Printed Backdrops
Wil je een eigen geprinte visual (backdrop) in jullie stand? Dat kan! Deze kun je bestellen via de webshop in de exposantenportal.
Deadline maandag 6 februari 2023
Internet
Tijdens MaterialDistrict Utrecht is geen gratis WiFi-internet beschikbaar.
Heb je een stabiele internetverbinding nodig voor jullie beursdeelname? Dan adviseren we je een WiFi-voucher of bedrade internetaansluiting in de webshop te bestellen voor toegang tot het professionele (WiFi)netwerk.
Hebben jullie een pluspakket afgenomen (controleer hier)? Dan is een WiFi-voucher inbegrepen.
Standbemanning
Toegang en Badges
Opbouwbadges
De opbouw is op dinsdag 7 maart. Je hebt een ingevulde op- en afbouwkaart nodig om je standmaterialen te (laten) lossen (je vind deze in de exposantenportal onder de knop “Downloads”). Bij aankomst dien je je eerst te melden bij de parkeerbegeleider ter plaatse, hij zal je verdere aanwijzingen geven.
LET OP: de opbouwbadges worden uitsluitend afgegeven als de factuur volledig is voldaan.
Standbemanningsbadges
Het is tot uiterlijk 27 februari 2023 17:00 uur mogelijk via de exposantenportal badges te registeren voor je standpersoneel. In de week daarna ontvangen zij per email een e-ticket die ze op beursdagen bij de ticketbalie dienen om te wisselen voor een exposantenbadge. Deze badge is op alle beursdagen geldig.
Deadline maandag 27 februari 2023 17:00 uur.
Exposantenborrel
Tijdens MaterialDistrict Utrecht vindt op woensdag 8 maart 2023 van 18:00 tot 19:00 uur de exposantenborrel plaats in de exposantenlounge. Alle exposanten en eventpartners zijn van harte welkom!
Exposantencatering
Catering voor jouw standbemanning is inbegrepen in je deelname. Zij krijgen toegang tot de selfservice-exposantenlounge waar vanaf 1 uur voor openingstijd onbeperkt (fair use policy) drinken, fruit en kleine zoete en hartige versnaperingen beschikbaar zijn. Daarnaast ontvangen ze een voucher om dagelijks op de beursvloer bij een van de cateringpunten een lekker broodje en een superluxe koffie te bestellen. De vouchers en toegangsbandjes voor de lounge vind je straks in je welkomstmap.
Afhankelijk van het standtype is catering inbegrepen voor het volgende aantal personen:
- TableTop Single : 1 persoon
- TableTop Double : 2 personen
- Stand Single : 3 personen
- Stand Double : 4 personen
- Innovation Hotspot : 2 personen
Extra toegangsbandjes zijn te bestellen in de webshop. Deadline maandag 20 februari 2023
Locatie, Route en Parkeren
MaterialDistrict Utrecht vindt in 2023 plaats van 8-10 maart 2023 in Werkspoorkathedraal, Tractieweg 41, 3534 AP Utrecht.
Parkeerabonnementen exposanten parkeerplaatsen
Heb je een Pluspakket of via de exposantenportal losse parkeerkaarten besteld? Deze zijn vanaf maandag 27 februari 2023 via de exposantenportal te downloaden (je vind ze onder de knop “Downloads”). Parkeerkaarten zijn op beursdagen alleen op het exposanten parkeerterrein geldig en worden bij aankomst gecontroleerd door de parkeerbegeleiders.
Op de opbouwdag is parkeren gratis.
Parkeren tijdens op- en afbouw
Voor vrachtwagens en bestelbussen hanteren wij een laad- en losregeling met een maximale duur van 1 uur tijdens op- en afbouwtijden. Dit om iedereen goede toegang te garanderen en opstoppingen te voorkomen.
HotelS
Reserveer je verblijf op tijd en boek bij voorkeur een hotel met gratis annuleringsmogelijkheid.
Zie hier een selectie van hotels in de buurt van Werkspoorkathedraal, Utrecht.
Op- en Afbouw
Op- en Afbouwtijden
Opbouw
De opbouw is op dinsdag 7 maart 2023. Je hebt een ingevulde op- en afbouwkaart nodig om je standmaterialen te (laten) lossen (je vind deze in de exposantenportal onder de knop “Downloads”). Bij aankomst dien je je eerst te melden bij de parkeerbegeleider ter plaatse, hij zal je verdere aanwijzingen geven.
Standhouders met een Stand Single en een Stand Double kunnen opbouwen van 8:00 – 19:00 u. Wij adviseren je om zo vroeg mogelijk te starten, zeker als je grote standmaterialen naar je stand moet brengen. De gangpaden zijn smal en kronkelig, dus hoe eerder je er bent, hoe minder obstakels om rekening mee te hoeven houden.
Standhouders met een TableTop of een Innovation Hotspot kunnen opbouwen van 14:00 – 19:00 u. Bewust pas in de middag, zodat de kans het kleinste is dat jouw presentatie beschadigd of in de weg staat op het moment dat de grotere standhouders hun standmaterialen binnenbrengen.
Zorg dat je je standnummer weet en je de meest recente plattegrond met jouw standlocatie in bezit hebt.
Afbouw
De afbouw is vrijdag 10 maart 2023 van 17:30 – 21:30 u. Je hebt een ingevulde op- en afbouwkaart nodig indien je met grote voertuigen (vanaf maatje bakwagen) komt om je spullen op te halen (je vindt deze vanaf volgende week in de exposantenportal onder de knop “Downloads”). Bij aankomst dien je je eerst te melden bij de parkeerbegeleider ter plaatse, hij zal je verdere aanwijzingen geven. Voertuigen worden niet eerder dan 17:30 u toegelaten.
Past alles in je auto/busje? Kom dan op de opbouwdag vroeg en parkeer je auto op het aangrenzende parkeerterrein. Dan loop je zo met al je spullen onder je arm naar je auto.
Timetable
Opbouw: dinsdag 7 maart 2023 van 8:00 – 19:00 uur
Stand Single en Stand Double (8:00 – 19:00 u)
TableTop of Innovation Hotspot (14:00 – 19:00 u)
Afbouw: vrijdag 10 maart 2023 van 17:30 – 21:30 uur
Openingstijden:
Woensdag 8 maart 2023 van 10:00 – 18:00 uur
Donderdag 9 maart 2023 van 10:00 – 18:00 uur
Vrijdag 10 maart 2023 van 10:00 – 17:00 uur
Jullie standbemanning heeft op alle beursdagen 1 uur vóór openingstijd en 1 uur na sluitingstijd toegang tot de beurs.
Opslag & Logistiek
Vrachtwagens, bestelbusjes en auto’s worden niet binnengelaten in de hal, het is niet toegestaan met eigen heftrucks/kooiapen etc. standmaterialen af te leveren tot aan de stand.
Voor het afleveren op ophalen van standmaterialen bij jullie stand kun je contact opnemen met:
CEVA Showfreight Domestic team
events.nl@cevalogistics.com
088-0283100
LET OP: de gangpaden zijn 2,85 m breed en zijn niet in een rechte lijn, ons advies is hier rekening mee te houden door standmaterialen niet al te groot te verpakken zodat ze makkelijk gemanoeuvreerd kunnen worden over de beursvloer.
En verder: Wij kunnen op locatie geen zendingen voor jullie aannemen. Laat je wat bezorgen, zorg dan zelf dat je iemand ter plaatse hebt om het in ontvangst te nemen. Wij hebben geen palletwagens, hondjes etc. beschikbaar. Het is helaas niet mogelijk pallets en verpakkingsmateriaal op te laten slaan voor, tijdens en na de beursdagen.
Lockers
Heb je een Pluspakket of via de exposantenportal een locker besteld? Dan vind je de sleutel voor je locker in je welkomstmap. Je vindt de lockers straks in de exposantenlounge.
Marketing & Promotie
Bezoekerswerving & Leadscanning
Bezoekerswerving
Het succes van de beurs wordt mede bepaald door de inspanningen van de exposanten om bezoekers te werven. Iedere exposant krijgt daarom een unieke registratielink en gedrukte algemene uitnodigingskaarten waarmee relaties tickets met 100% korting kunnen aanschaffen.
Ter ondersteuning van jullie bezoekerswerving stellen wij ook campagnemateriaal en digitale banners ter beschikking. Deze kun je hier downloaden. Vergeet vooral niet MaterialDistrict Utrecht te promoten via social media. #MDU2023 #MaterialDistrictUtrecht
Inspiratie nodig voor jullie bezoekerscampagne? Bekijk hier ons webinar met tips & tricks voor exposanten.
Leadscanning
Heb je een Pluspakket of via de exposantenportal een licentie voor de leadscannerapp besteld? Dan ontvang je een week voor het event de gegevens van je Intercambio-account.
Ter voorbereiding kun je alvast hier de handleiding lezen (link volgt) en de leadscan-app installeren op de telefoons van je standbemanning. Let op: een licentie is maar op 1 device tegelijkertijd te gebruiken. Het is tot uiterlijk maandag 20 februari 2023 17:00 u mogelijk via de exposantenportal extra licenties à € 35,- aan te schaffen. Daarna kunnen ze alleen nog via de Intercambio-portal worden bijbesteld en bedragen de kosten € 75,- per extra licentie.
Hebben jullie een pluspakket afgenomen (controleer hier)? Dan is de leadscan-app inbegrepen.
Catalogus & Promotie
Als onderdeel van jullie deelname aan MaterialDistrict Utrecht publiceren we jullie bedrijfs- en productinformatie in de gedrukte beurscatalogus (oplage 5.000 stuks) en op de MaterialDistrict Utrecht-website. Hiervoor ontvangen we graag de volgende gegevens:
- NAW-gegevens (deze kun je hier uploaden)
- Productfoto + tekst (graag Engelse tekst aanleveren, deze kun je hier uploaden)
Deadline maandag 30 januari 2023
Gebruiken jullie MaterialDistrict Utrecht om een primeur te lanceren?
Laat het ons weten, zodat we in overleg met jullie kunnen bespreken op welke wijze we jullie primeur extra onder de aandacht kunnen brengen via onze online kanalen.
Wil je ook onze extra promotiemiddelen voor de beurs inzetten?
Het succes van jullie beursdeelname kunnen jullie vergroten met bijvoorbeeld een publicatie van jullie noviteit(en) in de MaterialDistrict Utrecht Noviteitennieuwsbrief (100.000 abonnees) of met een advertentie in de officiële beurscatalogus (oplage 5.000).
Deze extra promotiemogelijkheden kun je hier bestellen, of neem contact met ons op.
Deadline maandag 6 februari 2023
Materialdistrict Expo
Als jouw materiaal vernieuwend is op het gebied van circulariteit, energietransitie of wellbeing, dan nemen wij jouw materiaal graag op in onze materialen-collectie die reist langs toonaangevende architectenbeurzen in binnen- en buitenland. Wij maken het samplepaneel (inclusief een label met jullie gegevens) en zorgen voor het vervoer en de op- en afbouw van de expositie(s), zo heb je er verder geen omkijken naar!
Word jouw materiaal opgenomen in de MaterialDistrict Utrecht 2023 materialen expositie? Een van onze collega’s neemt contact met je op over wat je moet aanleveren.
Deadline vrijdag 10 februari 2023
Hospitality
Het succes van jullie beursdeelname wordt voor een belangrijk deel bepaald door de positieve ervaring van de bezoeker. De filosofie hierachter is: bij MaterialDistrict Utrecht stap je een andere, inspirerende wereld binnen. Voor een optimale bezoekerservaring hebben we daarom een paar richtlijnen opgesteld.
- Jullie standbemanning heeft alle aandacht voor onze bezoekers; het draait om hen.
- De stand en/of de ruimte rondom de presentatiekubussen blijven schoon en opgeruimd (geen losse rommel en afval) zodat alle aandacht naar jullie mooie materialen gaat.
- Voor de momenten die jullie standbemanning nodig heeft om even te eten of mail te checken, gebruiken zij de daarvoor aangewezen cateringplekken & exposantenlounge.
- Jullie stand blijft altijd bemand tijdens beursopeningstijden.
- We tonen respect voor en gastvrijheid aan onze bezoekers, dus de opbouw van de stand dient gereed te zijn vóór opening van de beurs, de afbouw van de stand start pas na sluitingstijd van de beurs.
Overig
Covid-19-Maatregelen
Wij verwachten in maart 2023 het evenement te kunnen organiseren zonder specifieke COVID-19 maatregelen. Mocht dit niet het geval zijn dat horen jullie dat tijdig van ons. Wij zullen ons uiteraard te alle tijden houden aan de actuele maatregelen vanuit de overheid en het RIVM.
Algemene Voorwaarden
De algemene voorwaarden van MaterialDistrict zijn hier beschikbaar.